3 yıldır okulumuzda etkin bir şekilde gerçekleştirdiğimiz etwinning projeleri sonucunda etwinning okulu olmaya hak kazanmıştık.Başvurumuzu geçtiğimiz aylarda yapmıştık. Yapılan değerlendirme sonucunda Ulusal Destek Servisi tarafından okulumuz 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren etwinning okulu olmaya hak kazanmıştır.
Üç yıldır süregelen etwinning projeleriyle elde ettiği deneyim ve başarılar sonucunda etwinning okulu olma unvanını kazandı. Geçtiğimiz aylarda yapılan başvuru, Ulusal Destek Servisi tarafından değerlendirilerek okulumuza 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren etwinning okulu olma hakkını kazandırdı.
Bu özel unvan, okulumuzun uluslararası düzeyde etkin ve nitelikli projeler üretme, öğrencilere kültürler arası etkileşim imkanı sunma ve teknolojiyi eğitimde etkili bir şekilde kullanma konusundaki kararlılığını vurguluyor.
Okulumuz, etwinning okulu olarak öğrencilere daha geniş bir dünya görüşü sunmaya ve küresel öğrenme deneyimleri yaşatmaya devam edecektir. Bu unvan, okulumuzun eğitimdeki lider rolünü ve yenilikçi yaklaşımlarını pekiştirecek, öğrencilere katma değeri yüksek bir eğitim deneyimi sağlayacaktır.
Bu yıl okulumuzda İngilizce öğretmenimiz Gürkan Çiçek tarafından 3 proje yürütülmektedir.
i"EU Eco News Agency" Projesi Başarıyla Tamamlandı
Okulumuzun üç yıldır etkin bir şekilde gerçekleştirdiği eTwinning projeleriyle kazandığı eTwinning Okulu unvanının gururunu taşırken, 2023-2024 eğitim öğretim yılında başlattığımız "EU Eco News Agency" projesini başarıyla tamamladık.
Proje Hakkında: "EU Eco News Agency" projesi, sürdürülebilirlik ve ekolojik farkındalığı artırmayı, öğrencilere eğitim amaçlı podcast hazırlama becerileri kazandırmayı amaçlayan bir projeydi. Proje kapsamında öğrencilerimiz, çevresel konular üzerine araştırma yaparak, haber programları ve podcastler ürettiler. Bu projeyle öğrencilerimiz, gazetecilik araştırmaları, senaryo yazma, ses kaydı ve düzenleme, sosyal medya tanıtımı gibi birçok beceri kazandılar.
Katılımcı Ülkeler: Projemiz, farklı Avrupa ülkelerinden gelen öğrencilerin çok uluslu ekipler halinde işbirliği yapmasını sağladı. Katılımcı ülkeler arasında Yunanistan (13 okul), İspanya (4 okul), Türkiye (2 okul), Fransa (1 okul) ve Hırvatistan (1 okul) yer aldı. Bu uluslararası işbirliği, öğrencilerimizin kültürel çeşitliliği ve uluslararası işbirliği becerilerini artırdı.
Proje Süresince Yapılan Çalışmalar:
Bu proje, öğrencilerimize çevre bilincini aşılamanın yanı sıra uluslararası işbirliği ve medya becerileri kazandırdı. Öğrencilerimiz, "EU Eco News Agency" projesine katılarak çevresel gazetecilikte uzmanlaşma yolunda önemli adımlar attılar ve bu süreçte birçok değerli deneyim kazandılar.
Projemizin tamamlanmasında emeği geçen tüm öğretmenlerimize, öğrencilerimize ve uluslararası ortaklarımıza teşekkür ediyoruz. "EU Eco News Agency" projesi, okulumuzun uluslararası düzeyde başarılarını artırmaya devam ediyor.
The Trash Treasure Art (Atıkten Gelen Zenginlik Sanatı)
Vezirköprü Yatılı Bölge Ortaokulu olarak katıldığımız projede, 7-13 yaş aralığındaki öğrenciler topladıkları atık malzemeleri yeniden kullanarak sanat eserlerine dönüştürdüler. Türkiye, Romanya, Polonya ve İspanya’dan öğretmen ve öğrenciler projede yer aldı ve sanat, drama, tasarım ve çevre eğitimi gibi disiplinleri bir araya getirerek doğaya ve sürdürülebilirliğe duyarlılık kazandılar. Proje kapsamında öğretmenler çevrim içi toplantılar düzenleyerek süreci planladılar, öğrenciler eserlerini şekillendirip boyayarak sergilediler ve doğayla ilgili bir drama gösterisi sundular. Tüm çalışmalar TwinSpace’te paylaşıldı, bir e-kitap hazırlandı ve proje kalite etiketi için değerlendirildi.
STEM's Green Voice: Ecological Studies
STEM’in Yeşil Sesi: Ekolojik Çalışmalar projesi, iklim değişikliği, yenilenebilir enerji ve dijital dönüşüm gibi bilim ve teknoloji temelli konuları öğrencilere araştırma temelli öğrenme yaklaşımıyla sunmayı amaçlayan uluslararası bir eTwinning projesidir. Türkiye ve Romanya’dan öğretmen ve öğrencilerin katıldığı bu proje, 13-18 yaş aralığındaki öğrencilere çevre bilinci kazandırmayı, STEM becerilerini geliştirmeyi ve araştırma yapma yeteneklerini artırmayı hedeflemektedir. Proje kapsamında öğrenciler bilimsel yöntemler kullanarak çevresel sorunları analiz edecek, araştırmalar yapacak ve elde ettikleri bilgileri yaratıcı yollarla paylaşacaktır. Küresel iş birliği, sürdürülebilirlik bilinci ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi gibi kazanımlar sunan proje, STEM ve ekoloji konularının eğitim sistemine entegrasyonu için bir model oluşturmayı da amaçlamaktadır. Projenin sonuçları, TwinSpace’te paylaşılacak ve kalite etiketi için değerlendirilecektir.